SIKIT LAGI TER...

Ini gara-gara handsome. Peminat ramai, cewek pun ganti-ganti. Ketika itu saya menunggu keputusan MCE. Masa cuti ada cewek minta sangat jumpa di sebuah tempat di Pantai "BB". Kerana terpaksa (?) maka kuturuti juga kata-katanya.

Dipendekkan cerita, bapa cewek saya itu tiba-tiba muncul dari laut. Rupa-rupanya bapa dia itu nelayan. Untunglah kami tiada buat apa-apa cuma sedang pegang-pegang tangan, duduk-duduk di tembok. Punyalah aku gelabah!

Dipendekkan cerita, beberapa hari kemudian, bapa perempuan itu datang rumah kami. Saya tidak tahu apa yang bapa saya cerita dengan dia sebab saya lari ikut pintu belakang. Malam baru saya pulang dan terus kena marah.
"Kau mau khawin sudahkah?!" bilang bapa saya.
Saya bilang belum mau. Mau belajar lagi.
"Kalau mau khawin, ini malam saya kasi khawin. Anak bikin malu keluarga!"
Terlampau panjang ini cerita kalau dikasi cerita A-Z.
Dipendekkan cerita, saya tidaklah khawin. Cuma saya kena beri "warning" sekeras-kerasnya jangan ulangi perbuatan buruk. Dan saya....
KENA "DANDA" (SOGIT)...tapi...
BAPA SAYALAH YANG TERPAKSA BAYAR...

HAIII...kalau dikenang-kenang...
MEMANG JAJAL & TUBAL...

10 comments:

  1. hehehe. ko pi baca lu blog di melati duka. marah tul dia sama ko. bagus ko defend juga diri ko maaa...

    ReplyDelete
  2. nda boleh defend. Kasi biarrr sajaaa...begitulah perempuan cantekkk...lambat laun pandai juga berhenti tu....

    ReplyDelete
  3. kitab tentang wanita mungkin dah khatam. Kitab taubat sudah bukakah? hehehe...

    ReplyDelete
  4. alalalalaaaaa... masuk juga si melati sini? ini kira masuk rumah kau suda ni awang. bahaya ko ni tau.

    ReplyDelete
  5. yang masuk jangan terus terima bang. Tengok juga kriteria2nya. manalah tauuu....hehehe...

    ReplyDelete
  6. siapakah garangan itu melati duka saya kepingin nak jumpa dan kalau sudi saya nak sunting jadi isteri ke-4 pa mcm? -:)

    ReplyDelete
  7. ainaaa... siap sedia la o srixon kana timbak c melati nie... kamirang ramai2 nie mo handle emosi dia pun, bukan calang2 pedas tulisan dia sama lelaki... hehe

    ReplyDelete
  8. dia luar saja bah tu marah2 dalam hati sejuk saja mcm juga tu kerak nasi bah ppuan lah katakan -:)

    ReplyDelete
  9. Atuuukk...na ramai pula ini tau.

    Orang menulis dan melahirkan rasa hati berdasarkan setiap pengalaman yang dilalui..
    Sama ada dia alami sendiri,dengar cerita orang mahu pun hasil dari pembacaan juga merupakan satu pengalaman..

    ReplyDelete