ABANG SEBENARNYA MALU...

Abang sebenarnya malu dengan adik-adik atau abang-abang atau akak-akak yang dah jadi semacam peminat abang. Malu kerana seolah-olah gagal memberi kepuasan, maksud abang....blog abang ini tidak update macam orang lain. Tapi percayalah...bukan abang sengaja melukakan apa lagi mngecewakan apa lagi melupakan...dalam hal-hal memblog ni memang abang lemah, tapi kalau yang itu....KESUKAANKU dan SANGGUP TIAP HARI...

Abang sebenarnya menunaikan kewajipan abang sebagai suami yang pengasih, penyayang, prihatin dan perkasa. Abang terpaksa melayani semua karenah birokrasi isteri-isteri abang. Yang tua bawa balik kampung tengok anak buah khawin. Yang kedua pun gitu. Yang ketiga pula lain sikit....abang disponser makan angin di Indonesia. Waduhhhh....isteri penyayang untuk suami penyayang, bukan?

Itulah antara sebab-sebabnya abang tidak memblog. Brangkali ada pembaca yang kata abang ni "DI BAWAH KETIAK ISTERI-ISTERI"? Ada betul ada tidak. Memang abang akui, abang kadang-kadang di bawah....isteri di atas....apa nak malu, kenyataan. Lumrah dunia...kejap di atas, kejap di bawah.

Jadi....maafkanlah kelemahan abang. Menulis blog hanyalah satu perbuatan sunat sementara melayani isteri-isteri (dan anak-anak) adalah kewajipanku. Memanglah sedikit menyeksakan tapi bukan azb seksa namanya kalau nikmat, syok dan enjoyyyy...

Wasalam...

3 comments:

  1. saya faham dan kami pun faham... menulis jika terpaksa itu bukan hasil tulisan namanya tapi hasil contengan...

    menulis/memblog la bila rasa perlu untuk melakukannya. Jika punya kelapangan menulis/memblog, kami juga sentiasa ada waktu untuk membacanya... :)

    ReplyDelete
  2. Saya kenal jantan lebih hebat wak...4 bini semua tinggal satu rumah ganti2 melayan "abang" mereka...Bah...rezeki masing2, asal dapat tanggung sendiri segala nikmat dan azabnya...tetapi jangan2 AM ini satu bini pun tarak ada?...hehehe...coverline jer mungkin? Ataupun banyak angan2?

    Jangan marah wak. Itu cuma persoalan. Tapi saya percayalah, Wak ini memang banyak (3) bini. Kira macam pencapaian hebatlah juga tu...

    ReplyDelete
  3. hahahaha... membaca komen c Jayn saya pun ikut curiga, ini bukan nukilan seorang yang berangan beristri ramai ka? hahaha... jangan marah AM gurau saja..

    ReplyDelete