ZAMAN REMAJA DIPANGGIL JOHN TRAVOLTA

Bayangkan pada usia 49...ada staf muda-muda kata saya masih nampak muda...bayangkan bagaimana perawakan saya pada usia belasan tahun. Tanpa diminta kawan-kawan gelar saya john travolta. Bukan minta pujilah...hakikatnya pada zaman 80-an gadis-gadis dan sumandak-sumandak memang berebut mau jadi teman istimewa. Sampai ada yang tulis surat pos dengan "classmate". Pendek kata tak perlu saya bersusah payah nak ngorat, perempuan yang ngorat saya. Lawa-lawa lagi pula! Aduhaiii...

Kalau diingat-ingat memang seronok tapi ada juga yang menakutkan! Paling menakutkan bila ada senior tergila-gila sama saya. Mau ajak "dating". Dan pelajar perempuan itu pula anak guru di sekolah saya. Matilah kalau dilayan. Zaman itu peraturan masih sangat ketat. Bukan boleh dating suka-suka dalam kawasan sekolah. Bukan macam sekarang, depan guru-guru pun pelajar lelaki dan perempuan berani sengol-senggolan.

Memang untunglah kalau muka ada potongan. Tapi ada juga kawan saya lagi handsome dari saya tapi tiada peminat sebab...sebab...dia ni lembik sikit. Pemalu sangat lagi pula. Dan asyik berkepit dengan buku. Sekarang dia dah lama buka klinik sendiri.

Dan ada juga kawan saya langsung tiada potongan tapi awek ganti-ganti. Rahsianya? Dia ini seorang lelaki yang banyak MUSLIHAT. Dia pandai buat ayat-ayat cinta. Dia pandai ngorat. Muka tembok. Sabar kalau dimaki. Ketawa kalau dicaci. Gentleman suka tolong perempuan walaupun kami tahu...ADA UDANG DI BALIK BATU...

9 comments:

  1. adesss... sikitnya tips ko kasi ni. tapi tia apa, saya suka baca saja ba. hahahaha... heran sia ko bilang ko lelaki malang. kau ini aaaarrr...

    ReplyDelete
  2. ini baru jantan cuma napa petikan d atas 'mati aku oleh bini2ku kalau ... ? sy ada seorang kawan 3 bini org tandik. seorang lagi d sandakan juga 3 bini... d kl kawan sya ni 4 bini... sy puasa belajar dpd mereka tapi inda juga dapat2 bini baru heheheh

    ReplyDelete
  3. 1. Yus, malang sebab kesiukan dalam KEPENATAN...keriangan dalam KESIBUKAN.
    2. Cherry, emmm...tq. ahhhhh....
    3. Lebon, matilah bah sebab bini aku semua garang2 sebab semua lawa2. LAWA & GARANG umpama lagu dan irama. Kalau mau lagi 1 (bini ke-4), kena JAGA HATI semua bini2. Jangan kasi marah. Kasi hibur. kasi puas. kasi segala-gala kalau dapat...

    ReplyDelete
  4. Haha... tengok selok-belok bercakap sudah tau matang tak matang orgnya dalam 'muslihat'.. Muslihat yang bukan setakat kosong tapi satu CARA yang boleh memelihara diri. Handle 3 bini... tabik la.

    Yang penting faham sensitiviti dan tau keperluannya... :) Chayooo...

    tulisla lebih banyak tips2..

    ReplyDelete
  5. Ada satu yg saya mo tanya.. perempuan itu ciptaan yang indah. Kenapa rasa TERPAKSA ag. muslihat? hehe

    Jika indah, tidak ada yg rasa 'terpaksa'. Yang cuma ada KEMAHUAN...

    ReplyDelete
  6. Little mike, oleh sebab si PAWANG belum jawab, sya jawab duluan. Jangan-jangan TERpaksa sebab...ehem..ehem...kena serkap kot? atau...itu perempuan senteng naik rumah minta khawin? KANA PUGAI OLEH PAWANG mungkin?

    ReplyDelete
  7. inilah bah klu perempuan. Asal ada lelki nda ensem kawin pompuan lawa, dibilang pugai la, paksa la....hehehe.
    MUSLIHAT BAH!
    dan...faktor jodohhh...

    ReplyDelete